NURBIAH DESIGN


Create your own at MyNiceProfile.com

About Me

My photo
Menjual barangan kraf tangan hasil seni sendiri dengan menampilkan hasil seni anyaman Bakul dari kertas surat khabar.. ramai yang bertanya adakah produk ini tahan lama dan tidak akan koyak atau rosak apabila terkena air dan sebagainya memandangkan ia diperbuat dari kertas surat khabar..sebenarnya hasil seni ini selepas dianyam ia akan disapu dengan beberapa lapisan gam kanci untuk menjadikan ia keras dan kukuh sebelum diwarnakan seperti warna rotan.. produk ini sesuai dijadikan hiasan dan hadiah untuk rakan2 dan sahabat handai. Jika berminat boleh hubungi :: email :: sazarulrasidee@yahoo.com phone::0179092554 atau membuat tempahan melalui laman sesawang ini juga boleh dilakukan. cara pembayaran adalah secara Bank in ke account CIMB BANK :: 06210001754529 SAZARUL RASIDEE BIN AHMAD SABRI MAYBANK :: 101178130425 AHMAD SABRI BIN ISMAIL sila nyatakan kod produk yang diinginkan dan sila maklumkan jika sudah membuat sebarang bayaran. penghantaran ke seluruh MALAYSIA disediakan +RM3=SEMENANJUNG MALAYSIA +RM5=SABAH DAN SARAWAK

Followers

1 CLICK UNTUK AKAK

Monday, April 4, 2011

MENU HARI INI

assalamualaikum semua.. selamat malam.. hari nie akak masak biasa-biasa sahaja.. tadi suami sebelum pergi kerja die mintak akak masakkan tom yam.. katanya dah lama tak makan tom yam.. nasib baik bila akak jenguk peti sejuk semua barang untuk buat tom yam ada dalam peti.. ada ayam.. sotong semua la ramuan untuk buat tom yam campur.. hasilnya jadilah tom yam campur untuk makan tengahari tadi juga juadah makan malam sekeluarga..


kalau dah makan tom yam.. tak kan semata-mata tom yam kan.. mesti lah ada regunya.. akak goreng pulak telur dadar dengan ikan kerisi goreng.. last sekali akak buat sambal belacan.. biasa la lidah orang melayu.. kalau tak kena sambal belacan bukan lidah melayu katanya, tapi bila makan sekeluarga.. teringat pulak kat anak sulung kat shah alam.. apa lah yang dimakannya hari ini.. hari nie akak masak biasa sahaja.. kata suami.. hujan2 macam sekarang nie kalau masak ikan bakar cecah dengan air asam pon laju jugak makan nasi nya.. ada2 sahaja abg nie.. tapi tadi seronok tengok suami menghirup tom am sampai habis semangkuk.. alhamdulillah rezeki hari ini..




kalau masak banyak-banyak kadang-kadang tak habis.. kalau ada anak yang sulung dia yang biasa habiskan.. jadi masak ikut kuantiti isi rumah yang ada.. kadang2 masak sikit tapi tak tahu sampai pening kepala nak masak menu yang berbeza-beza setiap hari.. ini la dilema suri rumah.. tapi bila dah lama-lama biasa la nak olah bahan masakkan untuk memberikan menu yang berbeza dan sedap untuk juadah seisi keluarga..

10 comments:

✿ MIZZ NIA AYSRUQ™ ヅ ✿ said...

sedapnya tomyam...
suka2 =)

NURBIAH DESIGN said...

MEH LA MAK CIK MASAKKAN.. kita masak sama2 ker kat dapur

Cik Sara Aspalela said...

hye cik...kte jenguk ni sebab baca dr blog ank mak cik...hehehe...truskn berblog...best klau dpt bce cerita seorg ibu ni....heehe

senang2 jenguk blog kita plak keh...hehe


http://ciksaraspalela.blogspot.com

NURBIAH DESIGN said...

oh yer ker?? kenal pulak ker dengan anak cik.. patutla asyik sibuk depan komputer.. sibuk update blog rupanya.. apa-apa pun terima kasih yer datang teratak mak cik..nanti mak cik jengah..

nelly said...

lapar pula .
=)

NURBIAH DESIGN said...

kesianya..

✿ MIZZ NIA AYSRUQ™ ヅ ✿ said...

nak masak sama2??
saya tak bape reti nak masak...
potong2 reti la...
hahaha =)

farah adila said...

sedapNyaaaaaaaaaaaa....
rindu pla masakan mcm tu....
masakan seorang IBU...:(

NURBIAH DESIGN said...

pulanlah bertemu kekasih hati si ibu tercinta.. pasti beliau gembira.. nak makan apa pon akan di usahakannya untuk anak tercinta

alternate_2311 said...

so sweet.. makcik nnt nak gulai ketam.. anak makcik kata dia x puas nak mkn.. dia nak lagi..

There was an error in this gadget

NURBIAH